بهار انسان ها نزدیک است. یا صاحب الزمان ...

سلیمان لعل زاری

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

ما می‌دانیم که این انقلاب بزرگ با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید

ما می‌دانیم  که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید . اگر نبود دست توانای خداوند امکان نداشت یک جمعیت36 میلیونی با آن تبلیغات ضدّ اسلامی و ضد روحانی خصوصدر این صد سال اخیر و با آن تفرقه افکنیهای بیحساب قلمداران و زبان مُزدان در مطبوعات و سخنرانیها و مجالس و محافل ضد‌اسلامی و ضد‌ملی به صورت ملیت، و آنهمه شعرها و بذله گوییها، و آنهمه مراکز عیاشی و فحشا و قمار و مسکرات و مواد مخدره که همه و همه برای کشیدن نسل جوان فعال که باید در راه پیشرفت و تعالی و ترقی میهن عزیز خود فعالیت نمایند، به فساد و بی‌تفاوتی در پیشامدهای خائنانه، که به دست شاه فاسد و پدر بی‌فرهنگش و دولتها و مجالس فرمایشی که از طرف سفارتخانه‌های قدرتمندان بر ملت تحمیل می‌شد، و از همه بدتر وضع دانشگاهها و دبیرستانها و مراکز آموزشی که مقدرات کشور به دست آنان سپرده می‌شد، با به کار گرفتن معلمان و استادان غربزده یا شرقزده صد‌درصد مخالف اسلام و فرهنگ اسلامی بلکه ملی صحیح، با نام «ملیت» و «ملی گرایی»، گرچه در بین آنان مردانی متعهد و دلسوز بودند، لکن با اقلیت فاحش آنان و در تنگنا قرار دادنشان کار مثبتی نمی‌توانستند انجام دهند و با اینهمه و دهها مسائل دیگر، از آن جمله به انزوا و عزلت کشیدن روحانیان و با قدرت تبلیغاتْ به انحراف فکری کشیدن بسیاری از آنان، ممکن نبود این ملت با این وضعیت یکپارچه قیام کنند و در سرتاسر کشور با ایده واحد و فریاد «الله اکبر» و فداکاریهای حیرت‌آور و معجزه آسا تمام قدرتهای داخل و خارج را کنار زده و خودْ مقدرات کشور را به دست گیرد. بنابراین شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جدا است: هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام. و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است .

 منبع : وصیت نامه امام خمینی (ره)  

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۱۲
سلیمان لعل زاری

علت نامگذاری حضرت فاطمه به زهرا +سند


احمد بن سنان قرمانی دمشقی، در کتاب «الاخبار الدول وآثار الاول فی التاریخ» گوشه ای از فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کرده و از جمله این سخن عایشه را در باره حکمت نامگذاری آن حضرت به «زهراء» نقل کرده است:

ذکر فضائل فاطمة الزهراء البتول رضی الله عنها

بنت رسول الله صلی الله علیه وآله، کان صلی الله علیه وسلم یحبها، لانها کانت عابدة زاهدة ، وکانت تذکرة له من خدیجة، وکانت لها اسماء لها تدعی بها: احدها البتول، والثانی زهراء، والثالث طاهرة، والرابع مطهرة، والخامس فاطمة.

قالت عائشة : کنا نخیط ونغزل وننظم الإبرة باللیل فی ضوء وجه فاطمة وقالت : إذا أقبلت فاطمة کانت مشیتها مشیة رسول الله صلی الله علیه وسلم وکانت لا تحیض قط لأنها خلقت من تفاحة الجنة ، ولقد وضعت الحسن والحسین بعد العصر ، وطهرت من نفاسها فاغتسلت وصلت المغرب ولذلک سمیت الزهراء .

بیان فضائل فاطمه زهرا، بتول که خداوند از او راضی باد.

وی دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله است، رسول خدا او را دوست می داشت؛ زیرا او یک انسان عابد و زاهد بود. او یاد آور مادرش خدیجه بود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۰۲
سلیمان لعل زاری

حدیث در فضیلت حضرت زهرا در کتب اهل سنت


بسم الله الرحمن الرحیم

1- قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله): (إذا کانَ یَوْمُ القیامَةِ نادی مُنادٍ: یا أَهْلَ الجَمْعِ غُضُّوا أَبْصارَکُمْ حَتی تَمُرَّ فاطِمَة) .

(روز قیامت یک صدائی بلند میشود که : إی مردم غضّ بصر کنید که فاطمة (س) میخواهد عبور کند) .

کنز العمّال ج 13 ص 91 و 93/ منتخب کنز العمّال بهامش المسند ج 5 ص 96/ الصواعق المحرقة ص 190/ أسد الغابة ج 5 ص 523/ تذکرة الخواص ص 279/ ذخائر العقبی ص 48/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 356/ نور الأبصار ص 51 و 52/ ینابیع المودّة ج 2 باب 56 ص 136.

2- قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله): (کُنْتُ إذا اشْتَقْتُ إِلی رائِحَةِ الجنَّةِ شَمَمْتُ رَقَبَةَ فاطِمَة) .

( اگر به بوی بهشت اشتیاق میکردم فاطمه را بو میکردم ) .

منتخب کنز العمّال ج 5 ص 97/ نور الأبصار ص 51/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 360.

3- قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله): (حَسْبُک مِنْ نساءِ العالَمیَن أَرْبَع: مَرْیمَ وَآسیَة وَخَدیجَة وَفاطِمَة) .

( از زنان عالم 4 نفر بهترینانند : مریم وآسیه وخدیجه وفاطمه (س) ) .

مستدرک الصحیحین ج 3 باب مناقب فاطِمَة ص 171/ سیر أعلام النبلاء ج 2 ص 126/ البدایة والنهایة ج 2 ص 59/ مناقب الإمام علی لابن المغازلی ص 363.

4- قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله): (یا عَلِی هذا جبریلُ یُخْبِرنِی أَنَّ اللّهَ زَوَّجَک فاطِمَة) .

( یاعلی , جبرئیل الآن به من خبر دادکه خدا فاطمه را به ازدواج تو درآورد ) .

مناقب الإمام علی من الریاض النضرة: ص 141.

5- قال رسول اللّه (صلی الله علیه وآله): (ما رَضِیْتُ حَتّی رَضِیَتْ فاطِمَة) .

( هیج گاه راضی نشدم تا فاطمه راضی میشد ) .

مناقب الإمام علی لابن المغازلی: ص 342.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۵۸
سلیمان لعل زاری



 

حدیث (1) امام على علیه السلام :

اَلشَّجاعَةُ عِزٌّ حاضِرٌ، اَلجُبنُ ذُلٌّ ظاهِرٌ؛
 

شجاعت عزّتى است آماده، ترس ذلّتى است آشکار.

شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غررالحکم و دررالکلم ج 1 ، ص 152، ح 572

حدیث (2) امام على علیه السلام :

اَلشَّجاعَةُ نُصرَةٌ حاضِرَةٌ وَ فَضیلَةٌ ظاهِرَةٌ؛

شجاعت، نصرتى نقد و فضیلتى آشکار است.

عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 50 ، ح 1271

حدیث (3) امام على علیه السلام :

 السَّخَاءُ وَ الشَّجَاعَةُ غَرَائِزُ شَرِیفَةٌ یَضَعُهَا اللَّهُ سُبْحَانَهُ فِیمَنْ أَحَبَّهُ وَ امْتَحَنَه‏

سخاوت و شجاعت خصلت هاى والایى هستند که خداوند سبحان آن دو را در وجود هر کس که دوستش داشته و او را آزموده باشد مى گذارد.


                                                                تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 375 ، ح 8443


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۰۳
سلیمان لعل زاری


از آنجا که برجام یک برد برای دموکرات ها تلقی می شود، آن ها سعی می کنند افکار عمومی جامعه آمریکا را این گونه توجیه کنند که ایران بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلابش در حال تبدیل شدن به یک کشور مطلوب از نظر آنان است و ما توانستیم بر اساس معاملات قدرت در سطح بین الملل خواسته هایمان را به ایران تحمیل کنیم



بعد از توافق هسته ای ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵، هفته ای نیست که در آن مسئولین آمریکایی از برجام و مهار ایران سخن نگفته باشند. آخرین نمونه آن صحبت های اخیر جان کری است که تأکید می کند «ما علی رغم امضای توافق هسته ای (برجام) با ایران بر سر سایر موضوعات اختلاف نظر داریم و نه تنها تحریمی را لغو نکرده ایم، بلکه دامنه برخی تحریم ها را بیشتر نیز کرده ایم.»

 دلیل پرداختن پی در پی به این موضوع از دو حالت خارج نیست: ۱- آمریکایی ها در برجام امتیازات زیادی داده و امتیاز کمی گرفته اند و لذا سعی می کنند به هر بهانه ای آن را توجیه کنند. ۲- آنان نه تنها این مذاکرات را یک برد می دانند، بلکه به دنبال آماده سازی افکار عمومی برای ادامه چنین روندی در تعامل با ایران هستند.

در تحلیل دو حالت مذکور باید گفت که حالت اول نمی تواند صحیح باشد، چرا که اگر احساس مغبون بودن در آمریکا و مردم آمریکا به شکل عمومی وجود داشت، این موضوع بایستی از طرف جناح رقیب حزب حاکم مطرح شود نه حزب حاکم؛ یعنی از طرف جمهوری خواهان و نه دموکرات ها. بنابراین با توجه به موضع گیری های جان کری واضح است که سناریوی دوم محتمل تر است. دموکرات ها با چهار هدف سعی در زنده نگه داشتن التهاب آفرینی پیرامون برجام در فضای پسابرجام دارند:

۱- از آنجا که برجام یک برد برای دموکرات ها تلقی می شود، آن ها سعی می کنند افکار عمومی جامعه آمریکا را این گونه توجیه کنند که ایران بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلابش در حال تبدیل شدن به یک کشور مطلوب از نظر آنان است و ما توانستیم بر اساس معاملات قدرت در سطح بین الملل خواسته هایمان را به ایران تحمیل کنیم و چنین اقدامی می تواند به سایر موضوعات نیز تسری پیدا کند و لذا نهادینه سازی این الگو را در دستور کار خود قرار داده اند.

۲- همزمان با روزهای پایانی مذاکرات هسته ای، مذاکرات دیگری نیز در حوزه امنیتی بین ایران و آمریکا برگزار شد که برخلاف برجام خیلی زود به نتیجه رسید. بر اساس این توافق ایران چهار جاسوس آمریکایی را آزاد کرد و در مقابل، آمریکا هشت زندانی ایرانی را آزاد نموده و ضمن خروج بانک سپه از فهرست بانک های تحریم شده، اموال بلوکه شده ایران در سال ۵۸ و همچنین سود آن یعنی مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار را به ایران پرداخت کرد. اگرچه این مذاکرات برای ایران یک بُرد بزرگ تلقی می شود و لیکن آمریکایی ها متمایل به تکرار چنین تعاملاتی با ایران نیستند و لذا ترجیح می دهند تعامل به شیوه برجام مطرح شود و نه سایر تعاملات که سود مشخصی برای ایران در بر دارد.

۳- مرزبندی با ایران در موضوعات مختلف سیاسی و امنیتی دیگر هدف آمریکایی هاست. در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر مرزبندی با دشمن تأکید کرده اند و متأسفانه برخی از جریانات سیاسی حاضر به انجام چنین کاری نیستند و آن را مانعی بر سر راه اجرای برجام می دانند، آمریکایی ها بسیار شفاف با ایران مرزبندی می کنند و به صراحت می گویند که ما فقط در موضوع هسته ای با ایران مذاکره کرده ایم و نه سایر موضوعات. صحبت های اخیر جان کری را از این زاویه نیز می توان مورد تحلیل قرار داد.

۴- همان گونه که گفته شد افکار عمومی داخل آمریکا از برجام به عنوان یک بُرد تاریخی یاد می کنند، ولی ممکن است ملت های دیگر و ملت ایران این توافق را آغازی بر یک پایان بدانند، یعنی آغازی بر از بین رفتن هژمونی آمریکا در سطح بین الملل. تأثیر گذاری بر افکار عمومی در سطح دنیا ایجاب می کند که قدرت هژمون دائما برتری خود را به رخ جهانیان بکشاند و لذا تأکید می کند که علی رغم توافق با ایران ما هنوز این قدرت را برای خود حفظ کرده ایم که دیگر کشورها و از جمله ایران را با سلاح تحریم مجبور به عقب نشینی کنیم. این سیاست را نیز می توان بخشی از سیاست فراملی آمریکا در فضای پسابرجام دانست.

با توجه به موارد ذکر شده لازم است مسئولین و رسانه های جمهوری اسلامی ایران ضمن نگاه منطقی به برجام (یعنی نه آن را فتح الفتوح بدانند و نه آن را یک شکست مطلق) هرچه بیشتر بر افشای چهره واقعی آمریکا تلاش کرده و با مرزبندی صحیح با دشمن، مواضع انقلابی خود را با شجاعت هر چه تمام تر در سطح منطقه و بین الملل اعلام کنند و در مقابل رجزخوانی دشمن سکوت نکنند./


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۰
سلیمان لعل زاری